VANLIGA FRÅGOR
LEVERANS
Vad kostar leveransen?
För beställningar upp till 499 kronor tillkommer en fraktavgift på 49 kronor för leverans inom Sverige, Danmark, Finland och snart även Norge. Fraktkostnaden för leverans till övriga Europa är ca 79 kronor.
Hur snabbt får jag leveransen?
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. Så snart din beställning har skickats från oss får du ett mejl med ett spårningsnummer så att du kan följa din leverans. Observera att leveranstiden kan bli något längre under storhelger eller vid röda dagar.
Kommer min poster och t-shirt att levereras tillsammans?
Nej, om du har beställt både en poster och en t-shirt kommer de att levereras i två separata paket.
Hur gör jag om leveransen inte stämmer?
Om något inte skulle stämma, vänligen kontakta vår kundtjänst via mejl, så hjälper vi dig att lösa det!
Om du inte har mottagit din order inom den utlovade leveranstiden, vänligen kontrollera att du har angett korrekt information vid beställningen. Om allt stämmer, kontakta vår kundtjänst inom 7-10 arbetsdagar från beställningsdatumet så hjälper vi dig.
Innan du kontaktar oss, kontrollera gärna en extra gång att adress, mejladress och telefonnummer är korrekt ifyllda. Om felaktig information har angetts, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt, så ser vi om ändringar kan göras i tid. Observera att du som kund ansvarar för eventuella extra kostnader som kan uppstå till följd av felaktig information.
Om du inte hämtar ut ditt paket inom utsatt tid och det skickas tillbaka till oss så debiteras en avgift för att täcka våra hanteringskostnader. Avgiften beror på ordervärdet, men är som högst 350 kr. Detta framgår i våra köpvillkor som du godkände vid köptillfället.
Vilket fraktbolag skickar min eller mina tavlor?
Vi samarbetar med flera fraktbolag, bland annat Postnord, Schenker och DHL.
BESTÄLLNING
Vad händer om jag angivit fel information?
Om du har angett felaktig information, såsom adress, mejladress eller telefonnummer, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Vi gör vårt bästa för att uppdatera informationen i tid. Observera att eventuella extra kostnader som uppstår till följd av felaktiga uppgifter ansvarar du som kund för.
För att köpa ett presentkort väljer du vilken summa du önskar, lägger presentkortet i varukorgen och genomför köpet. Presentkortet skickas sedan digitalt till den mailadress du angav vid köpet.
Presentkortet levereras digitalt via email. Därefter kan du själv välja om du vill skicka presentkortskoden vidare till mottagaren eller om du vill skriva ut presentkortet och ge bort.
Du kan se saldo på presentkortet genom att först lägga en produkt i kassan och sedan fylla i koden.
Om du vill ångra ett köp behöver detta göras innan din order har gått i produktion. Eftersom våra t-shirts och posters trycks på beställning och produktionen startar 5-10 min direkt efter att en order har lagts, kan vi dock inte garantera att vi hinner stoppa processen innan beställningen skickas.
Tyvärr kan vi inte göra ändringar i din beställning efter genomkört köp, inte heller lägga till eller ta bort produkter.
Hur spårar jag mitt paket?
När din order lämnar oss får du ett mejl med en spårningslänk. Kontrollera gärna din skräppostmapp, då mejlet ibland kan hamna där av misstag. Du kan även använda chattfunktionen på vår sida för att spåra din beställning.
Om du lagt en order hos oss men inte mottagit en orderbekräftelse kan det bero på att den hamnat i mappen för skräppost. Ta gärna en titt om den kan ha hamnat där.
Det kan även bero på att du angett fel mailadress. Vänligen hör av dig till oss så kan vi hjälpa dig att kolla om vi har en order registrerad på dig. Om fel mail angivits kan vi korrigera den och maila dig din orderbekräftelse.
Det kan också bero på att ordern inte gått igenom, hör då gärna av dig till oss innan du lägger en ny beställning för att undvika att det blir dubbla beställningar.
BETALNING
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ. Du hittar några av dem längst ned på sidan eller vid utcheckning.
Får jag något kvitto när jag har beställt?
Du får en kvittens per e-post strax efter att du har genomfört beställningen.
Ja, du kan betala med bland annat VISA, Mastercard, Union Pay och American Express.
Erbjuder ni Klarna?
Ja, det gör vi.
Har du valt att betala med Klarna faktura kommer fakturan att skickas ut från Klarna till din mail. Fakturan skickas ut den dag som vi skickar din order från vårt lager och ibland dagen efter.
Har du valt att betala med Klarna Konto, vilket innebär avbetalning, skickar Klarna ut en faktura per post månaden efter. Du kan välja om du vill betala allt omgående eller vänta.
RETUR / REKLAMATION
Hur hanterar ni returer och reklamationer?
Läs mer om detta under våra köpvillkor.
Hur gör jag en retur?
Registrera din retur via info@wallstar.se. Efter registrering får du ett e-postmeddelande med instruktioner och adressuppgifter. Du står för porto och frakt/beställningskostnader. Ditt returpaket måste vara väl skyddat.
Erbjuder ni garanti?
Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis.
Vad gör jag en produkt är trasig eller felaktig?
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Det vill säga om du fått en defekt eller skadad produkt eller bristande kvalitét på den levererade produkten. Om du vill göra en ny beställning, står vi för kostnaderna för den nya beställningen.
Har jag rätt att ångra mitt köp?
Vid köp av varor på webbplatsen har alla kunder enligt svensk lag 14 dagar på sig att ångra sig. De 14 dagarna börjar från den dag du hämtar ut produkten. Varan ska vara i samma skick som när du fick den. Alla kostnader relaterade till returen kommer att ske för din egen räkning. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Kontakta oss på info@wallstar.se för att få adressen för att skicka tillbaka din beställning. Vår returpolicy för on-demand produkter inkluderar alla canvastavlor och de skiljer sig från vår ordinarie returpolicy. Läs vidare under våra köpvillkor.
HÅLLBARHET
Hur arbetar ni med hållbarhet?
På Wallstar är hållbarhet en självklarhet för oss. Vi tillverkar varje poster med HP-latexbläck, som är helt luktfritt och fritt från lösningsmedel. Detta innebär att det inte behövs någon specialventilation vid tillverkningen, vilket skapar en helt emissionsfri arbetsmiljö – ett skonsamt och säkert val för både människor och djur. Perfekt för den miljömedvetna kunden, och våra tavlor är även lämpliga för barn och personer med allergier.
Vår fabrik drivs med förnybar energi, där alla maskiner får sin kraft från sol, vind och vatten. Träet som används i våra canvasramar kommer från FSC-certifierade skogar. Vi är också engagerade i skogsplanteringsprojekt och planterar 1 000 träd varje år för att bidra till en hållbar framtid.
Vi tar ansvar för att behandla våra medarbetare med respekt och värdighet, genom att skapa stimulerande, trygga och hälsosamma arbetsmiljöer.
Vi strävar efter att producera kläder på ett miljömedvetet sätt, där vi noggrant beaktar varje detalj.
Vi minskar avfall genom att hitta kreativa sätt att återanvända, återvinna och återvinna material för att minska belastningen på miljön och undvika deponi.
Hur ska jag tvätta min T-shirt?
Vi strävar efter att leverera t-shirts av högsta kvalitet, men plaggets livslängd beror till stor del på hur det sköts. För bästa hållbarhet rekommenderar vi att du tvättar i högst 30 grader, torktumlar på låg värme, undviker kemtvätt och inte stryker plagget.
SAMARBETEN
Vi samarbetar gärna med dig som arbetar som influencer på dina sociala kanaler. Var vänlig att kontakta oss med ditt för- och efternamn, länk till dina sociala kanaler och relevant statistik. Vi ser fram emot att höra från dig!
JAG HAR EN ANNAN FRÅGA
Ingen fara, vi hjälper dig gärna! Kontakta oss via chatten eller mejla till info@wallstar.se. Vi svarar inom 12 timmar, men oftast betydligt snabbare än så.